• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 10 خرداد 1401
کد مطلب : 162123
+
-

منهای فوتبال/امیدها  به آسیا نمی‌روند

فدراسیون کشتی به‌خاطر مشکلات مالی از اعزام تیم امید به مسابقات آسیایی خودداری کرد

محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی با اعلام لغو سفر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳سال ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا، درباره دلایل این تصمیم گفت: «این رقابت‌ها قرار بود در عربستان برگزار شود اما با انصراف این کشور، میزبانی مسابقات به قرقیزستان داده شد. با توجه به اینکه نفرات تیم‌های ملی امید ایران هم‌اکنون در اردوی تیم‌های جوانان و بزرگسالان حضور دارند و به تورنمنت‌های مختلف خارجی اعزام شده‌اند و مورد محک قرار گرفته‌اند و همچنین بحث مشکلات مالی فدراسیون کشتی، این تصمیم گرفته شد که اعزام تیم‌های زیر 23سال به رقابت‌های قهرمانی آسیا لغو شود.»
سخنگوی فدراسیون کشتی با اشاره به اولویت‌های این فدراسیون گفت: «به‌دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی فدراسیون کشتی، اعزام‌های بین‌المللی اولویت‌بندی شده‌اند و بر همین اساس نیز اعزام تیم‌های ملی زیر 23سال به رقابت‌های قهرمانی آسیا لغو شد. با توجه به تعدد برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در سطح جهان، بسیاری از کشورهای دیگر همچون کره‌جنوبی نیز تا جایی که اطلاع داریم قصدی برای حضور در این مسابقات ندارند.»



آتش زیر  خاکستر کشتی
مربی تیم ملی جوانان در مصاحبه‌ای از نحوه اداره تیم‌های ملی کشتی در دوره ریاست رسول خادم انتقاد کرد. رضا افضلی مدعی شد در دوره رسول خادم به او جفا شده است، چون خادم که همزمان با ریاست فدراسیون، سرمربی تیم ملی هم بود تعدادی «بله‌قربان‌گو» اطراف خودش جمع کرده بود. این صحبت‌ها کافی بود تا مربیان سابق تیم ملی که دستیار خادم بودند واکنش نشان دهند و این شروع یک حاشیه جدید پیرامون ورزش اول ایران بود.
رضا افضلی کشتی‌گیر کرمانشاهی سال‌های نه‌چندان دور، هم‌اکنون به‌عنوان مربی تیم ملی جوانان در اردوی تیم‌های ملی حضور دارد. او درباره دوران ریاست و سرمربیگری رسول خادم می‌گوید: «کار کردن با محسن کاوه (سرمربی تیم‌ملی جوانان) خیلی خوب است. او که خودش در جوانی مربی شده، سرشار از تجربه است. او همچنین از مربیان جوان کنارش نظر می‌خواهد و از آنها مشورت می‌گیرد. درست برخلاف دوره سرمربیگری رسول خادم که یک عده بله‌قربان‌گو دور خودش جمع کرده بود و فقط هم با آنها کار می‌کرد. یادم هست که یک دوره قبل از مسابقات جهانی2014، محسن کاوه به اردو آمد و دید شرایط مهیا نیست، رفت.» افضلی در بخشی از صحبت‌هایش از نگاه بد خادم نسبت به کشتی‌گیران کرمانشاهی می‌گوید: «خادم از چند کشتی‌گیر کرمانشاهی مثل فریدون قنبری، عرفان امیری، احسان امینی و... نام برد و گفت: من دیدم نسبت به آنها بد است چون هیچ‌کدام‌شان نتوانستند مدال جهانی بگیرند! تو باید دید من را نسبت به کشتی کرمانشاه عوض کنی. اگر این کار را کردی و مدال گرفتی که نوش جانت اما اگر مدال نگرفتی تا زمانی که من هستم نمی‌توانی پایت را در خانه کشتی بگذاری و این فکر را هم از سرت بیرون کن. اینها را گفت و من هم گفتم چشم، تلاش خودم را می‌کنم! اما این حرف‌ها تأثیر بدی روی من داشت.»
علیرضا رضایی، مدیر سابق تیم‌های ملی که با فدراسیون خادم همکاری داشت جزو نخستین نفراتی بود که به صحبت‌های رضا افضلی واکنش نشان داد و گفت: «اندازه همه در کشتی مشخص است. چیزهایی که افضلی مطرح کرده اصلا نیاز به بحث ندارد. شما یک فرصت طلایی داشتی که صاحب مدال جهانی شوی و از این فرصت استفاده نکردی. حالا کم‌کاری خودت را گردن کادر فنی وقت انداخته‌ای. نه من و نه بقیه مربیان بله‌قربان‌گو نبودیم.» محمد طلایی از دیگر دستیاران خادم بود که واکنش تندی نسبت به صحبت‌های افضلی داشت و گفت: «به افضلی مربیگری در کرمانشاه هم نمی‌رسد چه برسد به تیم ملی!»
حواشی در رشته کشتی این روزها بیشتر از همیشه رواج پیدا کرده و نفرات با هر موضوعی منتظر انتقاد و به نوعی انتقام‌گیری از یکدیگر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید